Internet to potęga, z którą każdy nowoczesny człowiek powinien się zmierzyć, jeśli chce pokazać światu swoją firmę czy inny rodzaj działalności. Są przedsięwzięcia, które funkcjonują bez internetu, ale nie ma co się okłamywać, teraz nikt nie szuka informacji w tradycyjnych książkach telefonicznych czy w ogłoszeniach w prasie drukowanej. Są też działania, które prowadzone są wyłącznie w internecie (e-biznes).
Przede wszystkim trzeba skoncentrować się na wyborze odpowiedniej domeny – można trafić na tanie domeny, przy czym trzeba pamiętać, że domenę odnawia się co dwanaście miesięcy. Żadna domena nie pokaże się w internecie bez usługi jaką jest hosting. Jest to nierozłączna para, którą warto jest mieć wyłącznie dla swoich potrzeb.
Witrynę internetową należy wzbogacić o unikalne teksty. Nie wolno stosować żadnego „kopiuj, wklej” – nie tylko z uwagi na łamanie praw autorskich, ale i to, że wyszukiwarka zignoruje duplikowaną treść, co dla pozycjonowania jest jak samounicestwienie się w sieci. Bardzo pomocne jest prowadzenie bloga, gdzie można publikować teksty powiązane tematycznie z działalnością firmy. Przez internautów lubiane są na takich blogach teksty poradnikowe.
Promocję w internecie można też zacząć od organizacji konkursu z nagrodami w roli głównej, ale zadania nie mogą być skomplikowane przy nagrodach o niskiej wartości. Promowanie strony internetowej można prowadzić także w mediach społecznościowych typu Facebook czy Twitter.