Jakie formalności trzeba spełnić, aby zezłomować własne auto?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Złomowanie samochodu wymaga od jego właściciela szeregu formalności, których należy dopełnić. Warto pamiętać o tym jeszcze na etapie planowania, co zrobić z pojazdem. Podczas całej procedury złomowania należy dopilnować, by wszystkie formalności były załatwione jak trzeba – dzięki temu nie będzie później problemów ze złomowaniem pojazdu.

Krok po kroku jak zezłomować samochód – formalności w skupie pojazdów

Nie każdy skup aut Wrocław czy też inne większe miasto oferuje złomowanie pojazdów – musi to być Stacja Demontażu Pojazdów posiadająca zezwolenie Marszałka Województwa. Po dostarczeniu pojazdu na miejsce na własnych kołach lub na lawecie, należy podpisać umowę kupna – sprzedaży z punktem. Pracownik punktu musi przekazać właścicielowi pojazdu 3 egzemplarze dokumentu, który poświadcza proces złomowania samochodu. Jeden egzemplarz zostaje w Stacji Demontażu Pojazdów, natomiast 2 będą potrzebne osobie, która chce wyrejestrować pojazd.

Formalności urzędowe

Pozostawienie samochodu do złomowania nie rozwiązuje wszystkich problemów ostatniego właściciela, który musi jeszcze pojazd wyrejestrować. Do tego celu będzie potrzebny dokument poświadczający złomowanie, z którym należy się udać do właściwego wydziału komunikacji w ciągu 30 dni od zezłomowania samochodu. Złożenie wniosku o wyrejestrowanie pojazdu to koszt 10 złotych. Warto pamiętać o tym, by samochód miał ważne ubezpieczenie OC aż do dnia wyrejestrowania, nawet jeśli został oddany do punktu kasacji. Dopiero po otrzymaniu decyzji o wyrejestrowaniu, fakt ten zgłasza się ubezpieczycielowi – istnieje możliwość ubiegania się o zwrot kosztów za niewykorzystaną polisę OC.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*