Reklama outdoorowa pozostaje jedną z najskuteczniejszych platform komunikacji marketingowej. Ustępują jej wyłącznie telewizja i Internet. Oznacza to, że odpowiednio wykorzystane billboardy mogą stać się źródłem marketingowego sukcesu. Gdzie powinny się znajdować, aby klienci zwrócili na nie uwagę?
Jest to jedno z najczęstszych umiejscowień. Drogi są często uczęszczane, zatem postawienie przy nich reklamy umożliwia dotarcie do bardzo wielu odbiorców. Dodatkowe korzyści przyniesie postawienie jej na ruchliwej drodze – zarówno przez pieszych, jak i kierowców, na przykład na skrzyżowaniu w centrum.
Innym dobrym miejscem na reklamę outdoorową będą wszelkie miejsca zamieszkane przez wielu ludzi. Na przykład okolice galerii handlowych i większe osiedla. Ma to pewną przewagę nad umieszczeniem jej tam, gdzie dominują kierowcy. Piesi przemieszczają się wolniej, zatem istnieje większa szansa, że reklama przyciągnie ich uwagę. Dobrym pomysłem jest także stawianie tego typu reklam przy przystankach komunikacji miejskiej czy nawet przy kościele.
W ten sposób swoje billboardy powinni lokować przedsiębiorcy przede wszystkim w mniejszych miejscowościach. Dodatkowym atutem będzie tu dodanie strzałki z odległością, by pokazać potencjalnym klientom, że nie muszą jechać daleko, by skorzystać z usługi czy produktu. Zalety takiego umiejscowienia wynikają z faktu, że z mniejszych miejscowości wiele osób dojeżdża do pracy, co naturalnie zapewnia reklamie szeroką publiczność.
Niektórzy przedsiębiorcy adresują swoje usługi do ściśle określonych grup docelowych. Dlatego jeśli usługa jest skierowana chociażby do studentów, naturalne będzie postawienie jej w okolicach uczelnianego kampusu. Ponownie, sukces wynika tutaj z dużego nagromadzenia odbiorców w jednym miejscu, a także ze sprecyzowania tego, do kogo ma trafić dany przekaz.