Zawieszenie gwintowane daje możliwość regulacji wysokości nadwozia oraz sztywności amortyzacji co sprawia, że jest to jeden z najdroższych elementów, który można zamontować w aucie. Może być umieszczone na przedniej lub na tylnej osi samochodu. Jego budowa jest zdecydowanie bardziej skomplikowana niż w przypadku tradycyjnego zawieszenia.
Składa się ono z czterech niezależnych zintegrowanych kolumn resorująco-tłumiących. Amortyzator ustawiony jest w centrum sprężyny. Tylko w tym rodzaju zawieszenia występują gwinty z dwoma nakrętkami na obudowie amortyzatora. Jedna z nich służy do regulacji miejsca, w których osadzona jest sprężyna. Można za jej pomocą podwyższać lub obniżać zawieszenie i tym samym regulować wielkość prześwitu. Szukając najwyższej jakości zawieszenia gwintowanego warto zapoznać się z asortymentem dostępnym na stronie https://lowride.pl/kategoria-produktu/zawieszenia/gwintowane-zawieszenia/. Kolumny gwintowane są nawet o kilkadziesiąt procent lżejsze niż standardowe.
Zawieszenie zdecydowanie szybciej reaguje podczas jazdy, dlatego montowane jest głównie w samochodach przeznaczonych do jazdy sportowej. Samochody w nie wyposażone lepiej zachowują się na zakrętach i są łatwiejsze do prowadzenia. Decydując się na założenie tego rodzaju zawieszenia trzeba jednak pamiętać, że znacząco utwardza ono pojazd, a koszty jego montażu mogą być naprawdę wysokie. W zamian jednak właściciele otrzymują niepowtarzalny pojazd, który będzie się wyróżniał na drodze.