Zastanawiając się nad własną działalnością gospodarczą, która będzie związana ze sprzedażą, dobrze jest rozważyć prowadzenie stoiska handlowego w postaci wyspy. Takowe najczęściej zlokalizowane są w centrach i galeriach handlowych, co już samo w sobie stanowi dużą zaletę dla takiego rozwiązania.
Stoiska handlowe – wyspy sprawdzają się przede wszystkim dla takich dziedzin, gdzie towar nie zajmuje zbyt wiele miejsca i swobodnie można go eksponować na niewielkiej przestrzeni. Z tego też powodu tak naprawdę wiele produktów sprawdzi się w tego typu formie sprzedaży. Często bywają to: kosmetyki, telefony, produkty pasmanteryjne czy żywność. Warto również dodać, że jest to idealne rozwiązanie dla usług. W ten sposób wyspa stanowi miejsce konsultacji i prezentacji materiałów promocyjnych.
Prowadzenie stoiska handlowego w formie wyspy wiąże się z mniejszymi kosztami. Powierzchnia ta jest niewielka, stąd nie trzeba obawiać się ogromnych kosztów za wynajęcie przestrzeni handlowej. Jest to więc rozwiązanie ekonomiczne, które dla wielu może być dużą zaletą.
Wyspy są bardzo dobrze widoczne z perspektywy klienta. Nie musi on bowiem wchodzić do sklepu, aby zapoznać się z asortymentem. Łatwiej jest też nawiązać niezobowiązującą rozmowę z potencjalnymi klientami. Towar jest dobrze wyeksponowany, dzięki czemu przyciąga wzrok przechodzących ludzi. Wyspa powoduje również, że materiały promocyjne są lepiej widoczne. Jeśli więc planujecie się jakąś promocję, informacja o niej dotrze do większej liczby odbiorców.
Artykuł napisany we współpracy z Vitrum – producentem mebli, oferującym wyposażenie sklepów Warszawa.