W dobie wszechobecnego Internetu i telefonii komórkowej komunikacja face to face zaczyna być traktowana po macoszemu, schodząc na plan dalszy. Rzeczywistość dowodzi jednak, że jest to błąd, który wymaga natychmiastowej korekty. Bezpośredni kontakt pozwala uniknąć niedomówień i nieporozumień – co więcej, kwestia ta jest bardzo istotna zarówno na płaszczyźnie prywatnej, jak i zawodowej. Co zatem zapewnia komunikacja wewnętrzna w firmie?
Dobry zespół pracowników to gwarancja sukcesu firmy, dlatego też priorytetową kwestią na tej płaszczyźnie jest prawidłowy przepływ informacji, określany często mianem wewnętrznego PR. Nie od dziś bowiem wiadomo, że fundamentem firmy są przede wszystkim zatrudnieni w niej ludzie i ich wzajemne relacje. Jasny i klarowny przepływ informacji nie tylko ułatwia pracę, ale także motywuje do działania. Warto dodać, że kwestia ta dotyczy zarówno pracowników niższego szczebla, jak i kadry kierowniczej. Istotnym czynnikiem, którego nie można pominąć w komunikacji wewnętrznej, jest sposób przekazywania informacji, który powinien być dostosowany do odbiorcy.
Co zatem zrobić, by komunikacja wewnętrzna przynosiła pożądane efekty? Przede wszystkim nie można ograniczać się do kontaktów stricte werbalnych. Dopełnieniem rozmów i dyskusji mogą być plakaty, ulotki informacyjne, spotkania całego zespołu, mailing, a nawet wyjazdy integracyjne tudzież gry, w które zaangażowani są wszyscy pracownicy. Przydatnym narzędziem są także szkolenia z zakresu komunikacji wewnętrznej, dostosowane do indywidualnych potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa. Specjalistów, którzy zajmują się tą tematyką znajdziemy pod adresem https://icomms.pl/, gdzie można znaleźć wiele ciekawych, rzetelnie opracowanych propozycji szkoleniowych, również z zakresu komunikacji wewnętrznej.