Handel musi być wspierany reklamą, aby utrzymać kontakt z klientem. Wiele jest sposobów na przekazywanie informacji o promocjach i możliwych do uzyskania rabatach przy zakupach. Często takie dane dostępne są przy kasach lub materiałach wydawanych przez sieci handlowe. Konsument ma porównanie oferty tygodnia, co ułatwia mu podejmowanie decyzji.
Najpopularniejszą metodą takiej promocji są materiały drukowane. Dostępne w formie gazetek reklamowych wykładane są przy wejściu do sklepu. W ten sposób konsument dostaje czytelna wiadomość, na co zwrócić uwagę podczas zakupów. Może to wpłynąć na jego decyzje zakupowe.
Takie drukowane ulotki mają pogrupowaną treść na działy, aby ułatwić odnalezienie interesującej nas oferty. Przykładowo Kaufland gazetka zawiera głównie artykuły spożywcze oraz dodatki w postaci odzieży i narządzi sezonowych. Wyszczególnione tam ceny produktów w czasie trwania obniżki cen mają zachęcić klienta do zakupu. Obecnie możemy takie broszury pobrać z internetu i zapoznać się z nimi jeszcze w domu. Możemy zrobić to sami lub przez aplikację. Dostępna jest gazetka Lidla i innych sieci handlowych.
W ten sposób możemy planować zakupy w promocyjnych cenach, kupując aktualnie oferowane produkty. Wystarczy śledzić materiały informacyjne sklepów i centrów handlowych. Działy promocji takich firm starają się wprowadzać obniżki cen, aby ciągle zaskakiwać klientów. Oferty rabatowe trwają tylko krótki czas stąd potrzeba poszukiwania promocji zarówno w materiałach papierowych, jak i elektronicznych.