Jak zaprojektować ulotkę, aby stanowiła skuteczną reklamę?

Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Od wielu lat jednym z podstawowych nośników treści reklamowych jest ulotka. To nic innego jak niewielki druk przeznaczony do ekspresowego rozpowszechniania oraz służący głównie celom marketingowo-informacyjnym. Aby dobrze spełniał swoją funkcję (czyli skłaniał klientów do skorzystania z oferty produktowej lub usługowej), musi być przede wszystkim zaprojektowany w sposób wystarczająco estetyczny i jednocześnie intrygujący. W drukowaniu cyfrowym wyjątkowo atrakcyjnych ulotek specjalizuje się m.in. studio graficzne BV Format z Puszczykowa nieopodal Poznania.

Pamiętajmy o doborze właściwego papieru

W przypadku ulotki spore znaczenie ma z pewnością jej format. Największą popularnością cieszy się rozmiar A5, ponieważ pozwala bez problemu zmieścić na całej przestrzeni wszelkie niezbędne elementy graficzne i informacje słowne, a dodatkowo jest bardzo poręczny. Na uwagę zasługuje również nieco mniejszy format A6.

Drugi istotny parametr to treść obejmująca hasło reklamowe bądź slogan, która powinna być łatwa w odbiorze i perfekcyjnie dostosowana do grupy docelowej, ewentualnie promowanego wydarzenia. Zawarcie na ulotce niezbyt kreatywnej albo zbyt obszernej treści skutkuje zazwyczaj natychmiastowym wyrzuceniem druku do kosza na śmieci.

Oczywiście liczy się też ogólna estetyka, opierająca się na umiejętnym dobraniu kolorystyki czy obrazków. Ważne, aby strona graficzna była kompatybilna z profilem działalności danej firmy oraz jej pozostałymi elementami identyfikacji wizualnej. Ostatnie kluczowe kryterium to zastosowany rodzaj papieru. Najlepiej prezentuje się ten kredowy o gramaturze od 130 do maksymalnie 300 g/m2, gdyż łączy w sobie sporą sztywność z optymalną odpornością na uszkodzenia.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*