Każda sala szkolna powinna być we właściwy sposób wyposażona, tak aby zapewnić uczniom optymalne i w pełni komfortowe warunki do przyswajania wiedzy. Dzięki temu bowiem jest im znacznie łatwiej rozwijać swoje indywidualne umiejętności i zdolności. Obowiązek zakupu niezbędnych mebli, sprzętów dydaktycznych i materiałów spoczywa oczywiście na dyrektorze danej placówki oświatowej. W kategorii przydatnych elementów wyposażenia mieszczą się m.in. przybory tablicowe do matematyki, książki oraz urządzenia multimedialne.
Na wstępie należy podkreślić, że sale szkolne dla uczniów klas I-III muszą być wyposażone inaczej niż sale dla starszych roczników, ponieważ wiek dzieci w dużym stopniu determinuje ich potrzeby edukacyjne. W przypadku tych młodszych konieczne jest oddzielenie części edukacyjnej z tablicą, ławkami, krzesłami i pomocami dydaktycznymi (tablice magnetyczne i korkowe, przybory do liczenia, rysowania i malowania itp.), od części przeznaczonej do zabawy i relaksu, w której mogą się znaleźć m.in. zabawki, gry planszowe czy mini zestawy do eksperymentów dla dzieci. Z kolei w klasach dla uczniów IV-VIII zamiast kącika rekreacyjnego warto stworzyć odpowiednie kąciki tematyczne. Sprawdzą się tutaj m.in. rzutniki multimedialne i projektory, rozwijane ekrany projekcyjne, tablice suchościeralne oraz plansze właściwe dla profilu konkretnej sali (np. z wzorami matematycznymi czy fizycznymi). Inne zalecane rozwiązania to:
-modele DNA, kości i narządów ludzkich, mikroskopy (sala biologiczna)
-zestawy do przeprowadzania doświadczeń (sala fizyczna)
-bryły i figury geometryczne (sala matematyczna)
-plansze z rodzajami i gatunkami literackimi (sala do j. polskiego)
-plansze ze słówkami i czasami gramatycznymi (sala do j. obcego)