Skrzynia biegów renault trafic 1.9 dci jest częścią pojazdu, która łączy silnik z kołami i umożliwia kierowcy zmianę biegów. Zawiera ona również szereg innych elementów, w tym mechanizm różnicowy i pompę olejową, które umożliwiają obracanie się kół zębatych wewnątrz z różnymi prędkościami.
Skrzynia biegów składa się z następujących części:
Płaski kawałek metalu, który oddziela silnik od skrzyni biegów. Zatrzymuje on zanieczyszczenia przed wpadaniem do skrzyni biegów podczas pracy.
Część z dwoma zębami ustawionymi pod kątem 90 stopni z każdej strony. Łączy się z zębnikiem stożkowym i umożliwia uniwersalny ruch. Można ją znaleźć zarówno w manualnych, jak i automatycznych skrzyniach biegów.
Część z jednym zębem pod kątem 90 stopni z każdej strony. Łączy się z zębatką stożkową i pozwala na uniwersalny ruch w pojazdach z manualną skrzynią biegów.
Znajduje się pomiędzy kołem zamachowym a tarczą dociskową w większości pojazdów, ale może się różnić w zależności od marki i modelu. Pełni ona rolę szczeliny powietrznej pomiędzy wałem korbowym silnika a wałkiem wejściowym skrzyni biegów, dzięki czemu nie dochodzi do spalania tarcz sprzęgła podczas pracy przy wysokich obrotach bez poślizgu (np. podczas zmiany biegów).
Blokują tarczę sprzęgła, aby nie obracała się swobodnie, kiedy jest odłączona od koła zamachowego (lub tarczy). Pomaga również utrzymać wszystko na miejscu podczas naciskania pedału sprzęgła w celu ręcznej zmiany biegów lub włączenia trybu automatycznej skrzyni biegów.