Zawieszenie pneumatyczne w aucie spełnia dość ważną funkcję. Głównym jego zadaniem podczas jazdy jest redukcja wstrząsów i drgań. Zamontowano w nim mieszki (elementy poduszkowe), które napełniane są azotem, albo sprężonym powietrzem za pomocą kompresora. Zawieszenie pneumatyczne odróżnia się od standardowego. W tym drugim do redukcji wstrząsów i drgań wykorzystuje się amortyzatory olejowe.
Gdy pojazd jest zbyt długo nieużywany, warunki pogodowe mogą pogorszyć stan zawieszenia pneumatycznego. Prowadzi to do wielu zmian technicznych w pojeździe. Uszczelki w zawieszeniu z czasem będę mniej szczelne, co doprowadzi do tego, że sprężarka będzie musiała wzmocnić swoją pracę, aby odpowiednio zredukować wstrząsy i drgania.
Jak zapobiec tego typu awariom?
Bardzo ważnym aspektem w dbaniu o zawieszenie pneumatyczne, jest to, aby przynajmniej raz na kilka dni wprowadzić pojazd w ruch. Jeśli nie mamy takiej możliwości, to możemy po prostu raz na jakiś czas uruchomić silnik, tak aby porządnie zaczął pracować.
Bardzo często spotykamy się z tym, że sama teoria nie odzwierciedla tego, co dany tekst, ma nam przekazać. W obecnych czasach żyjemy w sieci, więc i tam możemy znaleźć wiele filmików na każdy interesujący nas temat. W przypadku zawieszenia pneumatycznego można znaleźć wiele ciekawych filmów. Możemy zobaczyć, jak wygląda nasze omawiane zawieszenie, bądź jak jest montowane w różnego rodzajach pojazdów. Przykładowo, tutaj możemy zobaczyć, jak zawieszenie pneumatyczne jest instalowane w motorze Harley Davidson: https://thomasmarkt.com/1347-harley-davidson. Nie ma chyba na świecie mężczyzny, który nie chciałby się takim przejechać, nie wspominając już o posiadaniu.