Jaką drukarkę wybrać do firmy?

Przedsiębiorcy często stają przed dużym wyzwaniem, gdy muszą wyposażyć swoją firmę w drukarki. Oferta tego typu urządzeń na rynku jest bowiem ogromna, a kryteria wyboru w dużej mierze uzależnione od specyfiki danej branży. Z pewnością na wstępie warto ustalić dokładny budżet na zakup oraz zastanowić się nad pożądanymi funkcjami sprzętu. Dzięki temu łatwiej będzie podjąć decyzję, czy postawić na drukarki wielofunkcyjne, czy też na modele podstawowe (w każdej z tych kategorii znajdziemy zarówno wersje atramentowe, jak i laserowe).

Koszty eksploatacji są niezwykle istotne 

W większości małych i średnich firm stosuje się drukarki laserowe lub atramentowe ze średniej półki cenowej. Te pierwsze są tańsze w eksploatacji, ale same w sobie kosztują niemało, co wiąże się z ogromnym wydatkiem jednorazowym. To dobry wybór zwłaszcza dla podmiotów, w których drukuje się dużo i bez przerwy. Z kolei wersje atramentowe są znacznie lepszą opcją dla przedsiębiorstw dysponujących ograniczonymi zasobami finansowymi lub takich, w których urządzenia te będą wykorzystywane raczej sporadycznie. W tym przypadku koszty eksploatacji są większe, bo zachodzi konieczność wymiany tuszu. Oryginalne tusze można kupić np. w tym sklepie internetowym: https://www.magusz.com.pl/category/tusze-oryginalne. Pozostałe istotne parametry to:

– szybkość wydruku – drukarka powinna funkcjonować bardzo sprawnie;

– obsługiwane formaty papieru – urządzenie musi być dostosowane do druków we wszystkich formatach wykorzystywanych w firmie; 

– łączność – najlepiej Wi-Fi, ewentualnie przewodowa; 

– marka – modele renomowanych producentów są przeważnie trwalsze i bardziej komfortowe w użytkowaniu; 

– opcje dodatkowe – m.in. druk jednostronny i obustronny, skanowanie czy kserowanie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

3 + sześć =