Odpowiedź na to pytanie jest jednoznacznie twierdząca. Należy pamiętać, że pierwsze wrażenie jest często ostatnim. Szacuje się, że „osiem na dziesięć” osób wyrabia sobie opinię o produkcie w ciągu 90 sekund od jego zobaczenia.
Nie chodzi tylko o zrobienie dobrego pierwszego wrażenia – chodzi również o to, aby produkty były odpowiednio zapakowane, tak aby mogły wytrzymać rygory transportu i przechowywania bez uszkodzenia samego produktu lub jego opakowania. W końcu, jeśli klient otrzyma uszkodzony produkt, jest mało prawdopodobne, że kupi u Ciebie ponownie.
Oto kilka wskazówek, jak zapewnić doskonały wygląd opakowania produktu:
Materiał użyty do opakowania produktu powinien być wystarczająco mocny, aby chronić towar podczas transportu, ale również wystarczająco lekki, aby utrzymać koszty na niskim poziomie. Wiele firm wybiera pudełka z tektury falistej, ponieważ są mocne i niedrogie, ale istnieje wiele innych opcji, w zależności od rodzaju wysyłanego produktu i stopnia jego ochrony.
Projekt opakowania ma znaczenie nie tylko dla wyglądu Twojego produktu, ale także dla tego, jak jest on eksponowany w sklepach. Jeśli chcesz sprzedać więcej produktów i dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, upewnij się, że design opakowań twojej marki wygląda atrakcyjnie i profesjonalnie.
Podczas zaklejania pudełek na potrzeby wysyłki należy używać przezroczystej taśmy pakowej zamiast taśmy termicznej lub maskującej – dzięki temu będą one wyglądały mniej niechlujnie i bardziej profesjonalnie po otwarciu przez klientów w miejscu przeznaczenia.