Dobre CV – jak je przygotować?

Szukasz pracy od tygodni, miesięcy, a nawet lat. Przejrzałeś dziesiątki stron internetowych, aplikowałeś na kilka stanowisk, a w zamian otrzymywałeś jedynie listy z odmowami. Zaczynasz czuć się zniechęcony, ale nie przestajesz, bo wiesz, że w końcu któraś z tych aplikacji sprawi, że dostaniesz telefon zwrotny. W końcu jednak to się dzieje: znajdujesz otwarte stanowisko, które wydaje się być dobrze dopasowane do Twojego doświadczenia i wykształcenia. Składasz swoje CV i z zapartym tchem czekasz na telefon z działu kadr…

Dlaczego dobre CV jest tak ważne?

CV jest istotną częścią zatrudnienia w każdej firmie lub organizacji. W rzeczywistości niektóre firmy wymagają od kandydatów złożenia CV, zanim jeszcze wezmą ich pod uwagę podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Jak więc napisać skuteczne CV, które przekona pracodawców, że jesteś ich następnym najlepszym pracownikiem? Odpowiedź leży w połączeniu słów kluczowych z ogłoszeń o pracę z elementami z innych próbek na ich stronie internetowej w jeden dokument, który jest dostosowany specjalnie do danego stanowiska.

Pierwszym krokiem w pisaniu CV jest określenie rodzaju pracy, o którą się ubiegasz. Jeśli na przykład szukasz pracy jako księgowy, twoje CV powinno być dostosowane do wymagań tego stanowiska. Po określeniu rodzaju poszukiwanej pracy i rodzaju wymaganych umiejętności, czas zacząć pisać CV. Jeśli nie posiadasz swojej drukarki w domu, to przyda Ci się jakaś drukarnia Radom jest miejscem, gdzie znajdziesz wiele drukarni, ponieważ to miasto słynie z tego typu usług. Istnieje wiele różnych formatów CV, ale większość z nich zawiera następujące sekcje:

  • Informacje osobiste – Ta sekcja zawiera Twoje pełne imię i nazwisko, adres, numer telefonu i adres e-mail. Możesz również zawrzeć inne informacje, takie jak narodowość lub stan cywilny.
  • Wykształcenie – Wymień wszystkie stopnie i certyfikaty, które zdobyłeś od szkoły średniej po szkołę wyższą. Dołącz krótki opis każdego stopnia oraz wszelkie wyróżnienia i nagrody otrzymane podczas nauki. Jeśli nie posiadasz jeszcze żadnych tytułów naukowych, wymień szkoły, do których uczęszczałeś i kiedy je ukończyłeś.
  • Historia zawodowa – Sekcja dotycząca doświadczenia zawodowego powinna zaczynać się od ostatniego miejsca pracy, a następnie od poprzednich pracodawców w odwrotnej kolejności chronologicznej (najpierw ostatnie). Zamieść krótki opis każdej pracy używając słów akcji takich jak „zarządzał” lub „nadzorował” zamiast mówić „odpowiedzialny za…”. Zamieść również daty zatrudnienia, aby potencjalni pracodawcy mogli zobaczyć, kiedy się urodziłeś.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *