Na czym polega Digital Signage?

Digital Signage to cyfrowa dystrybucja różnych treści multimedialnych, z wykorzystaniem sieci ekranów (np. ledowych) obsługiwanych za pomocą specjalnego oprogramowania. Taka specyficzna ściana wideo może się składać zarówno z tradycyjnych ekranów TV czy monitorów LCD, jak i bardziej zaawansowanych monitorów CRT lub projektorów typu Public Displays. Zarządzanie wyświetlanymi treściami odbywa się w każdym przypadku poprzez serwer (internet albo sieć LAN).

Zalety sieci ekranów multimedialnych

Dzięki zastosowaniu Digital Signage możliwe jest ukierunkowanie przekazu do konkretnych grup odbiorców, a także dostosowanie go do określonego miejsca czy czasu. Jest to system niezwykle uniwersalny, ponieważ może być wykorzystany w celach czysto informacyjnych lub marketingowych, w zależności od potrzeb klienta.

Ekrany tego typu są często montowane na lotniskach, na budynkach znajdujących się w centrach wielkich miast (np. Nowego Jorku, Londynu czy Seulu), w sieciach usługowych (m.in. na dworcach, w galeriach handlowych, w obiektach turystycznych) oraz punktach sprzedaży. W miejscach publicznych, gdzie natężenie ruchu jest duże, mamy często do czynienia z infokioskami takimi jak te dostępne na http://tdcpolska.pl/infokioski, które służą przede wszystkim do informowania o tym, jak dojść w dane miejsce czy z oferty jakich punktów usługowych skorzystać.

Niezależnie od przeznaczenia, systemy Digital Signage charakteryzują się wysoką skutecznością przekazu (dynamiczny obraz jest bardziej atrakcyjny dla odbiorcy), stosunkowo łatwą obsługą (wystarczy komputer i dostęp do sieci), dużą szybkością publikacji treści, elastycznością (możliwość przekazywania dowolnych informacji o każdej porze dnia), a także sporą oszczędnością czasu oraz kosztów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − 15 =