Opakowania jednostkowe i zbiorcze – które wybrać?

Sprawa istotna nie tylko dla sprzedawców

Każde przedsiębiorstwo, nie tylko takie, które zajmuje się wprowadzaniem towarów na rynek, co miesiąc korzysta z różnego rodzaju opakowań. Kartony stanowią nie tylko otoczkę dla właściwego produktu sprzedawanego przez konkretną firmę. Ułatwiają one także życie wszystkim pracownikom magazynów i firm transportowych. Szerokie zastosowanie opakowań kartonowych sprawia, że dostępnych jest ich obecnie wiele rodzajów, a każdy z nich najlepiej sprawdza się w innych sytuacjach. Opakowania kartonowe producent w swojej ofercie powinien posiadać w bardzo różnych rozmiarach, dostosowanych do potrzeb konkretnego zamawiającego.

Karton kartonowi nierówny

Ze względu na wymagania określone w przepisach unijnych, wszystkie pudełka produkowane w krajach Wspólnoty, powinny nadawać się do recyklingu. Nie oznacza to jednak, że wykonywane są one zawsze z tych samych materiałów. W ofercie hurtowni można znaleźć kartony zarówno z tektury trzywarstwowej, jak i z pięciowarstwowej. Różnią się one między sobą wytrzymałością. Także wśród typów poszczególnych pudeł, da się wskazać pewne odmienności. Podstawowy podział to rozróżnienie na opakowania jednostkowe i opakowania zbiorcze. Te pierwsze zawierają jedynie taką ilość danego produktu, jaka w końcowym etapie dystrybucji trafia do sklepu i do konsumenta. Kartony zbiorcze natomiast stanowią zabezpieczenie dla kilku bądź kilkunastu opakowań jednostkowych. Jednak niezależnie od rodzaju, oba typy znacznie ułatwiają magazynowanie artykułów w punktach sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

piętnaście + osiem =