Dieta biegacza

Dieta biegacza powinna być skomponowana w taki sposób, aby dostarczała energii i budulca, ale równocześnie nie obciążała zbytnio organizmu. Przede wszystkim powinna być zróżnicowana i dostarczać do organizmu białka, tłuszcze i węglowodany w ilościach adekwatnych do zapotrzebowania. Warto poświęcić kilka chwil, użyć kalkulatorów zapotrzebowania kalorycznego, a nawet udać się do dietetyka, aby zdobyć wiedzę w tym zakresie. Nie bez przyczyny mówi się, że dieta to nawet 90% sukcesu.

Jak skomponować mądry plan posiłków?

Po ustaleniu zapotrzebowania kalorycznego, dobrze jest określić konkretne godziny posiłków. Jedzenie o stałych porach wyeliminuje napady wilczego głodu. Już na początku warto zadbać także o zdrowe przekąski i dietetyczne słodycze, szeroka gama produktów daje możliwość odnalezienia prawdziwych rarytasów. Zdecydowanie uchronią każdego przed sięgnięciem po niezdrowy batonik i wyeliminują poczucie wyrzeczeń. Przy wysiłku fizycznym związanym z uprawianiem sportu, trzeba pamiętać o piciu wody, której osoba dorosła powinna spożywać minimum 2 litry dziennie. W przeciwnym wypadku może dojść do odwodnienia.

Warto też wziąć pod uwagę, że ze względu na niskie nasłonecznienie i krótkie lato, każdy mieszkaniec Polski powinien skomplementować witaminę D, która działa przeciwnowotworowo i podnosi odporność. Osoby niejedzące ryb, powinny uzupełnić dietę o kwasy omega, a miłośnicy kawy, powinni pamiętać o magnezie, którego zażywanie uchroni przed skurczami. Dobrze zaopatrzony w tego typu produkty jest sklep z suplementami w Poznaniu. Poza wysokimi jakościowo produktami, można liczyć na fachową radę i pomoc sprzedawcy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

dziewięć + dwadzieścia =